Om TSK

Tønsberg Svømmeklubb ble stiftet i 1927 og teller over 180 medlemmer i alle aldre.

TSK er knyttet til Vestfold Idrettskrets og er således organisert under Norges Idrettsforbund. Vårt særforbund er Norges Svømmeforbund.

Våre treninger foregår hovedsakelig i Tønsberg Svømmehall, men vi har også aktiviteter i Eik Svømmehall og Ringshaug Svømmehall.

Vi driver organisert svømmetrening for barn, ungdom og voksne i alle aldre. Våre ambisjoner spenner helt fra opplæring i livsnødvendige svømmeferdigheter til toppidrett på høyt nasjonalt nivå hvor svømmerne har store mål.

Tønsberg Svømmeklubb har sin egen svømmeskole hvor kurs organiseres gjennom hele året på alle nivåer fra de som ikke er svømmedyktige, til viderekommede. Svømmeskolen vår organiserer svømmeopplæringskurs for over 400 personer hvert eneste år. Både barn, ungdom og voksne er velkommen på våre ulike kurs.

Vi har 5 konkurransepartier fordelt slik:

A-partiet

B-partiet

C-partiet

D-partiet (første nivå i konkurransepartiet, for unge svømmere som rykker opp fra Hai-kurset)

Ungdomspartiet (D-ungdom; første nivå i konkurransepartiet for litt eldre barn og unge som har oppnådd nødvendig ferdighetsnivå etter kurs i svømmeskolen. C-ungdom; tilsvarer nivå på C-partiet).

I tillegg til nevnte konkurransepartier har også Tønsberg Svømmeklubb et stort og godt miljø for voksne svømmere i alderen over 20. Mastergruppa er partiet for voksne svømmere som har avsluttet sin aktive karriere, men som ønsker å fortsette med organisert svømmetrening. Mastersgruppa teller i 2016 nærmere 40 medlemmer i alderen 20 til 70 år.

Tønsberg Svømmeklubb ble i 2016 Norges sjette beste klubb i NM for masters.

Trenerteamet består av 5 trenere, og TSK har per i dag disponibelt ca 20 timer per uke i Tønsberg Svømmehall for svømmetrening. I tillegg kommer landtrening og styrketrening.

For informasjon om vårt styre, se TSK Styret.