Bergen Swim Festival

Hele 13 deltakere fra TSK deltok i det internasjonale stevnet, Bergen Swim Festival, i helgen. Dette er et stevne man må være kvalifisert for å delta i, og rekordmange fra klubben har klart krav. Våre yngste utøvere var Olivia Lidén Hanshaugen (2011) og Lise Kullerud Jentoft (2011). Olivia svømte 50 bryst på 41,91, det var pers på hele 5,65. Lise var svømte 50 butterfly på 35,26, samt 50 fri på 32,76. Det var en stor opplevelse å delta, og ganske spesielt å være i samme konkurranse som Norges aller beste svømmere, som Jon Jøntvedt og Henrik Christiansen, samt flere forbilder fra utlandet. Å konkurrere med de store stjernene gir inspirasjon og motivasjon. Samtidig er det mye læring å se hvor høyt nivå det er på de eldre utøverne.

Trener Magnus Arnesen tar seg godt av svømmerne sine. Han lager en plan med dem i forkant av løpet, og analyserer og reflekterer sammen med utøverne i etterkant, en og en etter hver øvelse. Det gir god læring og bevisstgjøring om hva som kan forbedres til neste løp. Alt i alt er Arnesen fornøyd med helgen, og sier at alle har svømt jevnt over bra og mange har satt personlige rekorder. Amanda Dahl Kjendlie (2005) er den raskeste jenta i klubben, og hun deltok på tre B- finaler. I 100 fri satt hun personlig rekord med tiden 59,60, og det ble en 4. plass totalt.

I tillegg til det sportslige, er det en stor bonus med det sosiale. Ungdommene heier på hverandre, støtter og trøster, og er en god gjeng på tvers av alder og kjønn.