SPORTSLIG LEDER – TØNSBERG SVØMMEKLUBB

Vi er glade for å kunne presentere Frank Pedersen sportslig leder i Tønsberg Svømmeklubb. Frank starter i stillingen 1. desember 2020.

Stillingen innebærer å ha det sportslige ansvaret i Tønsberg Svømmeklubb i tett samarbeid med gruppetrenere og Svømmeskoleansvarlig, samt hovedansvarlig for treningen og koordineringen av denne.

Frank har lang fartstid innen svømming både sportslig og organisatorisk, med både nasjonal og internasjonal erfaring. Frank har vært hovedtrener i danske svømmeklubber og landslagstrener for det norske landslaget. Fra 2009-2019 var han daglig leder og sportssjef for Lambertseter Svømmeklubb. Frank var i årene 2006-2009 medlem av styret i Dansk Svømmeforbund.

I tillegg til høy utdannelse innen svømming har Frank også pedagogisk utdannelse som kvalifiserer til å undervise på videregående skole.

«Jeg ser frem til å møte og arbeide sammen med svømmerne, foreldre, ansatte og styret i Tønsberg SK.Jeg opplever en klubb i utvikling som har ambisjoner om å tilrettelegge for godt miljø og gode sportslige rammer for sine medlemmer. Jeg ser frem til å arbeide tett med det unge og topp motiverte trenerteamet i klubben.

Det er spennende å bidra til fortsatt utvikling og samarbeide med Wang toppidrett. Dette tilbudet gir svømmerne de beste muligheter for å kombinere utdannelse samtidig med at de kan satse best mulig på sin idrett.

Klubben har mange muligheter som blir det blir spennende å arbeide videre med», sier en engasjert Frank Pedersen.